Στιγμές στο χρόνο ενός χωριού στο Βίτσι .......................................................στη μνήμη Ιωάννη Κωστέτη - Πάντσιου & Θωμαής Αλεξίου - Πάντσιου
Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016
ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ
αρχείο Βασίλη Δούρου
Από τα δρώμενα του γάμου: αποστολή δώρων στη νύφη. Θωμάς Μήλιος, Θανάσης Μήλιος, Ελένη Σίδου, Αγάπη Νάτε, Χρυσούλα Γιάνκου
Απο τις τρεις κοπελλες οι δυο πρώτες μεταναστευσανε και μάλιστα πέραν του Ατλαντικού και Ετσι δεν γινανε Οξυωτισσες. Ο λόγος εκτενής. Η μετανάστευση δεν θα ηταν σχεδόν ολοκληρωτική αν δεν υπήρχαν οι επιτηρουμενες ζώνες και οι επιτηρουμενοι συμπολιτες μου.Και μη νομίσει κανείς Κρινοντας από την καριέρα μου οτι τη έβγαλα καθαρή.Αν και ο πατέρας μου υπηρέτησε στο εθνικό στρατό ήμουν κάτοχος ταυτότητας με το κεφαλαίο γράμμα Ζ και αριθμό. 424..που απλά αποδικοποιουνταν σε ύποπτο εθνικά Πολίτη Τέταρτης βαθμίδας γιατι το 4 σήμαινε οτι είχα συγγενικό πρόσωπο στις ανατολικές χωρες. Τι και αν ο πατέρας μου τραυματίσθηκε στα Τζουμέρκα.. .
Και να μην υπάρχουν ερωτηματικα αυτά συνέβησαν επί στρατιωτικου καθεστώτος 1967-1974.Ο αριθμός Ζ 424689 αμα τη επιδείξει της ταυτότητας αποκωδικοποιουνταν αυθωρει χωρίς δεύτερη σκέψη το 4 οπως προειπα οτι ο ελεγχομενος έχει συγγενή στο λεγόμενο τότε παραπετασμα το 2 την πιθανότητα ολίσθησης με ανώτερο όριο πλήρους ολίσθησης το 10 και το δεύτερο 4 οι πιθανότητες βελτίωσης και το 689 αυξω αριθ. φακελλου...μεγαλοφυες..
Μια φωτογραφία με απιθανες συμπτωσεις. Μερικές φορές το τυχαίο συνθέτει μέσα απο ένα στιγμιότυπο οτι δε μπορεί να δημιουργήσει κάποιος ειδικός. Μια φωτογραφία ένα ολόκληρο βιβλίο με κονωνικοπολιτικες προεκτάσεις. Τρεις γενεές με τους δικούς τους προβληματισμους. Ο Θωμάς Μηλιος που βιωσε όλες τις αγριοτητες της τριπλης κατοχής και της εμφυλιας σύρραξης (1941-49) με τον εγγονό του στην αγκαλιά ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες ο γιος του Θανάσης συνους που το ίδιο έτος (1962) μεταναστευσε στη Γερμανία κατεχοντας την τέχνη της γουναρικης όπου και μεγαλουργησε Επιστρέφοντας τελικά με την οικογένειά του στην πατρωα γη. Τα μισοκρυμενα πρόσωπα των δυο νεαρών σαν να θέλουν να αποφύγουν την ωμη συντελουμενη πραγματικότητα και στο βάθος δεξιά στο παράθυρο μια γρια που παρακολουθεί το τελετουργικό. Στο κεντρικό σημείο η Χρυσούλα σε μικρή απόσταση γιατί αυτη θα παρέμενε στο χωριό για ν ασχοληθεί κυρίως με την τυροκομικη. Ποιος άλλος θα μας εφοδιαζε με γνήσια σπιτικη φετα;;;3
Λανθασμενο Ελενη Σιδουαντι του ορθου Γιαννουλα Ναούμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο τις τρεις κοπελλες οι δυο πρώτες μεταναστευσανε και μάλιστα πέραν του Ατλαντικού και Ετσι δεν γινανε Οξυωτισσες. Ο λόγος εκτενής. Η μετανάστευση δεν θα ηταν σχεδόν ολοκληρωτική αν δεν υπήρχαν οι επιτηρουμενες ζώνες και οι επιτηρουμενοι συμπολιτες μου.Και μη νομίσει κανείς Κρινοντας από την καριέρα μου οτι τη έβγαλα καθαρή.Αν και ο πατέρας μου υπηρέτησε στο εθνικό στρατό ήμουν κάτοχος ταυτότητας με το κεφαλαίο γράμμα Ζ και αριθμό. 424..που απλά αποδικοποιουνταν σε ύποπτο εθνικά Πολίτη Τέταρτης βαθμίδας γιατι το 4 σήμαινε οτι είχα συγγενικό πρόσωπο στις ανατολικές χωρες. Τι και αν ο πατέρας μου τραυματίσθηκε στα Τζουμέρκα.. .
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαννουλα Ιλκου αδελφή Ναούμ διορθώσεις ημαρτημενων
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να μην υπάρχουν ερωτηματικα αυτά συνέβησαν επί στρατιωτικου καθεστώτος 1967-1974.Ο αριθμός Ζ 424689 αμα τη επιδείξει της ταυτότητας αποκωδικοποιουνταν αυθωρει χωρίς δεύτερη σκέψη το 4 οπως προειπα οτι ο ελεγχομενος έχει συγγενή στο λεγόμενο τότε παραπετασμα το 2 την πιθανότητα ολίσθησης με ανώτερο όριο πλήρους ολίσθησης το 10 και το δεύτερο 4 οι πιθανότητες βελτίωσης και το 689 αυξω αριθ. φακελλου...μεγαλοφυες..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης βλ. σχόλιο στην ενότητα Βυσσινιωτες στα ξένα φωτ. Βυσσινιωτες στην Ουγγαρία 1949.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναπτύσσεται παρακάτω εκτενεστερα.
ΔιαγραφήΜια φωτογραφία με απιθανες συμπτωσεις. Μερικές φορές το τυχαίο συνθέτει μέσα απο ένα στιγμιότυπο οτι δε μπορεί να δημιουργήσει κάποιος ειδικός. Μια φωτογραφία ένα ολόκληρο βιβλίο με κονωνικοπολιτικες προεκτάσεις. Τρεις γενεές με τους δικούς τους προβληματισμους. Ο Θωμάς Μηλιος που βιωσε όλες τις αγριοτητες της τριπλης κατοχής και της εμφυλιας σύρραξης (1941-49) με τον εγγονό του στην αγκαλιά ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες ο γιος του Θανάσης συνους που το ίδιο έτος (1962) μεταναστευσε στη Γερμανία κατεχοντας την τέχνη της γουναρικης όπου και μεγαλουργησε Επιστρέφοντας τελικά με την οικογένειά του στην πατρωα γη. Τα μισοκρυμενα πρόσωπα των δυο νεαρών σαν να θέλουν να αποφύγουν την ωμη συντελουμενη πραγματικότητα και στο βάθος δεξιά στο παράθυρο μια γρια που παρακολουθεί το τελετουργικό. Στο κεντρικό σημείο η Χρυσούλα σε μικρή απόσταση γιατί αυτη θα παρέμενε στο χωριό για ν ασχοληθεί κυρίως με την τυροκομικη. Ποιος άλλος θα μας εφοδιαζε με γνήσια σπιτικη φετα;;;3
ΑπάντησηΔιαγραφή